jueves, 10 de abril de 2008

Anàlisi dels capítols 4 i 5 del llibre

Ordinadors a les aules o aula d'ordinadors?

Segons el llibre, el debat que es planteja comença a resoldre's a favor dels ordinadors a les aules i així poden incorporar les TIC de manera habitual a la feina diària.

En aquests moments gairebé ningí qüestiona la informàtica a l'escola i els mestres estan fent cursos de formació per alfabetitzar-se en TIC o per aprofundir en l'ús de determinades aplicacions. El nombre d'ordinadors i de perifèrics ha augmentat i la manera de treballar ha començat a canviar, des dels centres que només fan servir programari d'ensenyament assistit per ordinador, fins als centres que han representat la seva tasca educativa i han incorporat plenament les TIC en la feina educativa diària.

A les classes de parvulari és on més s'ha treballat en noves distribucions de l'espai de la classe per fer el treball en racons i on s'ha vist més clar que els ordinadors haurien d'estar incorporats dins de l'aula per tal que esdevinguin un recurs educatiu realment útil.

L'actitud dels mestres vers les TIC ajudarà molt el claustre a implantar el projecte informàtic, ja que només amb una actitud oberta podrem valorar les possibilitats educatives que tenen les tecnologies de la informació i la comunicació. El mestres hem de considerar les TIC una eina més per fer servir en la nostra feina diària a la classe.

Segons el llibre l'equip directiu, el coordinador, la comissió d'informàtica i el claustre són els que han d'impulsar el projecte TIC de l'escola i portar-lo endavant.

-La feina de l'equip directiu és molt important en la implantació del projecte TIC al centre educatiu. Entre altres coses s'encarrega de dinamitzar les TIC en el centre creant l'ambient idoni per afavorir el debat pedagògic entre els mestres sobre les possibilitats educatives de les TIC.
També ha de difondre la feina feta per poder-la compartir amb la resta dels mestres i treballar millor amb els resultats del alumnes.

-El coordinador d'informàtica i la comissió d'informàtica són la figura clau en el projecte TIC del centre. D'ells depèn, en gran mesura, l'èxit de la implantació de les TIC a l'escola. Algunes de les feines que han de dur terme són:
-posar a l'abast de tothom els programes.
-mantenir els ordinadors en bon estat.
-mantenir els perifèrics en bon estat.
-etc.
-El claustre de mestres són els que han d'acabar de dissenyar, amb l'ajut de la comissió d'informàtica, el nou currículum.

D'altra banda dsposar d'una bona dotació en maquinari és molt important quan parlem de les TIC a l'escola. En aquest moments s'hauria de poder comptar de: espai Wifi, aula d'ordinadors, ordinadors a l'aula, perifèrics, canó de projecció, càmera de fotos, càmera de vídeo, pantalles tàctils a la llar d'infants i a P3.

Finalment Les aules s'haurien de redistribuïr ja que haurien de ser adaptades en l'espai físic als ordinadors( al menys 4 per cada classe).

Pel que fa al capítol 5, l'autor fa un llistat del programari més habitual que s'utilitza a educació infantil i, més específicament, a l'etapa de parvulari. N'hi han moltíssimes interessants, però d'entre totes aquestes he destacat les següents:

  • El món per un forat: http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/
    és una serie de videos, fotografies, dibuixos i activitats interactives pensades per ser transmese i visionades per internet.Va dirigida als alumnes d'infantil,primers cicles de primaria i tots aquells alumnes nouvinguts que s'inicien en el coneixements de la llengua catalana. Treballa mitjançant els recursos citats anteriorment aspectes relacionats amb el paisatge la societat i els èssers vius.

  • Coneixement del propi cos: http://www.lacenet.org/sentits/
    Treballa d'una manera divertida els sentits, aspecte que considere molt important en aquesta etapa d'educació.

  • Maestroteca : http://www.maestroteca.com/
    Es una web que m'ha semblat interessant ja que et proposa una serie d'enllaços educatius ple d'adreces interesants, un bon recurs per a mestres.

  • Les tres bessones: http://www.lestresbessones.com/
    Pàgina web en què les tres bessones ens introdueixen tota una colla de jocs i activitats per a nens i nenes.


Per a finalitzar aquesta tasca diré que la lectura d'aquest llibre m'ha proporcionat una informació bastant útil i no m'ha semblat pesat de llegir. Així com també he tingut l'oportunitat de visitar les pàgines proposades per l'autor descobrint tot un món de tecnologia que de sgur em servirà per al meu futur com a mestra. Amb el coneixement d'aquestes es pot observar la gran quantitat d'activitats que hi ha a la xarxa i la manera que hi ha de treballar diferents aspectes i àrees.
Una vegada més, les TIC ens faciliten i ens proporcionen recursos i activitats per poder dur a terme un ensenyament més divertit i motivador per als xiquets.

No hay comentarios: