jueves, 10 de abril de 2008

Anàlisi del llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació en el currículum d'Educació infantil

REAL DECRET 1630/2006, de 29 de Desembre, pel qual s'estableixen les ensenyanses mínimes del segon cicle d'Educació infantil.

Llegint aquest decret i centrant-me en aquells aspectes que fan referència a les tecnologies en general m'he adonat que, aquestes disposen d'un apartat bastant breu i concret.

Dins dels llenguatges de comunicació i representació, les noves tecnologies formarien part del llenguatge audiovisual.

El llenguatge és molt important en el món del xiquet ja que relaciona al nen amb l'entorn.

Les distintes formes de comunicació i representació serveixen de anexe entre el món exterior i interior al ser instrument que fan possible la representació de la realitat, la expressió de pensaments, sentiments i vivències i les interaccions amb els demés.

Treballar educativament la comunicació implica potenciar les capacitats relacionades amb la recepció i intrerpretació de missatges, contribuïnt a millorar la comprensió del món i la expressió original, imaginativa i creativa.

El llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu que, a partir de la utilització adequada, inicie a nens i nenes en la comprensió dels missatges audiovisuals.

Segons el bloc 2 dels llenguatges, es considera que els nens s'han d'iniciar en la utilització d'instruments tecnològics com l'ordinador, càmera o reproductors de so i imatge, com elements de comunicació.

Familiaritzar-los a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats o video jocs.
També han de saber diferenciar entre la realitat i la representació audiovisual, d'aquesta menera prenen consciència de la necessitat d'un ús moderat del mitjans audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.

A part d'aquest fragment referent al llenguatge audiovisual, al decret també fa referencia, a l'apartat de coneixement de l'entorn, a la importància de les tecnologies com a part dels elements de l'entorn. Ja que els nene deuen conèixer el rol que etes tecnologies tenen en les seues vides, interesant-se pel seu coneixement i iniciant-se en la seua utilització.

No hay comentarios: